Основними завданнями Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління ДПС у Полтавській області є здійснення сервісного обслуговування платників податків та надання якісних адміністративних послуг.
За січень – жовтень 2024 року Центр обслуговування платників ДПІ у м. Полтаві (далі – ЦОП) відвідало 38765 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян (згідно даних електронної черги). Крім обслуговування платників міста Полтави, з метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС в умовах дії правового режиму воєнного стану, ДПІ у м. Полтаві здійснює виконання закріплених повноважень в частині обслуговування платників податків Херсонського району Головного управління ДПС у Херсонській області. Також надає адміністративні послуги та виконує інші функції сервісного обслуговування платників податків незалежно від місця обліку.
За січень – жовтень 2024 року фахівцями ДПІ у м. Полтаві опрацьовано 52901 звернення щодо надання адміністративних послуг.
Найбільш запитуваними є послуги з надання допомоги платникам податків щодо роботи з електронними сервісами ДПС, подання звітності та питання з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, за десять місяців 2024 року видано 9200 карток платників податків. Надано 2079 послуг з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.
За звітний період фахівцями ДПІ у м. Полтаві зареєстровано 3575 платників єдиного податку, надано 6269 витягів з реєстру платників єдиного податку та 536 витягів з реєстру платників податку на додану вартість, видано 117 довідок про доходи фізичних осіб – підприємців, зареєстровано 1830 книг обліку розрахункових операцій, 680 розрахункових книг та 989 реєстраторів розрахункових операцій.
Опрацьовано 226 звернень від фізичних осіб щодо підтвердження статусу податкового резидента України.
Оброблено 18022 звернення щодо надання адміністративних послуг з питань ліцензування, 2080 звернень з питань отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів та надано 944 адміністративних послуг юридичним особам.
Окрім надання адміністративних послуг в ЦОПі платникам та громадянам надавалися консультаційні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, користування електронними сервісами ДПС.
В умовах сьогодення платники податків Полтавщини віддають перевагу електронній звітності. У ЦОПі на постійній основі триває роз’яснювальна робота щодо переваг електронного звітування. Так, станом на 01.11.2024 року до ДПІ у м. Полтаві подано 157738 документів податкової звітності, з яких 157018 (99,54%) – засобами комунікаційного зв’язку, серед них 85669 (99,61%) – юридичними особами та 72069 (99,46%) – фізичними особами.
У залах ЦОПу до послуг платників працюють 4 комп’ютери з доступом до мережі Інтернет. Платники, які отримали електронний цифровий підпис, мають змогу формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.
Щоденно фахівці ДПІ у м. Полтаві надають консультації та практичну допомогу з питань формування звітності та роботи сервісу «Електронний кабінет платника https://cabinet.tax.gov.ua » та інших сервісів.
Отримання електронного цифрового підпису дає можливість подавати податкові декларації через сервіс «Електронний кабінет платника» або через інші програмні забезпечення. Кваліфікований електронний підпис можна отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, у тому числі самостійно за допомогою Інтернет-банкінгу.
З питань безкоштовного отримання ключа електронного цифрового підпису платники мають можливість звернутися до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС (ca.tax.gov.ua), що знаходиться в приміщенні ЦОП ДПІ у м. Полтаві за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 155, телефон (0532) 59-41-05.
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області нагадує, що відповідно до п.п. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 із змінами і доповненнями платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Для цього до 31 грудня включно необхідно подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Наголошуємо, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступний рік.
Перелік витрат, що можуть бути включені до податкової знижки визначено у п.166.3 ст.166 ПКУ.
У разі виникнення питань щодо отримання податкової знижки, можна звернутися до фахівців за номером телефону: (0532) 63-03-09, (0532) 63-25-55.
Платники податків мають можливість звернутись до Контакт-центру ДПС за номером телефону 0-800-501-007 (напрямок 6), щоб здійснити попередній запис до ЦОПу, обрати необхідну адміністративну послугу та визначити зручні дату і час візиту, не витрачаючи зайвого часу на очікування в черзі.
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області, тел. (0532) 59-30-30, (0532) 59-45-05