Основними завданнями ДПІ у м. Полтаві Головного управління ДПС у Полтавській області є здійснення сервісного обслуговування платників податків, а саме: надання адміністративних, консультаційних, довідкових, інформаційних, електронних та інших послуг.
За січень - липень 2023 року Центр обслуговування платників (далі – ЦОП) відвідало 26527 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян (згідно даних електронної черги). Крім обслуговування платників міста Полтави, з метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС в умовах дії правового режиму воєнного стану, ДПІ у м. Полтаві здійснює виконання закріплених повноважень в частині обслуговування платників податків Херсонського району ГУ ДПС у Херсонській області. Також ДПІ у м. Полтаві надає адміністративні послуги та виконує інші функції сервісного обслуговування платників податків незалежно від місця обліку.
За період січень - липень 2023 року фахівцями ДПІ у м. Полтаві опрацьовано 21266 звернень щодо надання адміністративних послуг.
Найбільш запитуваними є питання з надання допомоги платникам податків щодо роботи з електронними сервісами ДПС, подання звітності та питання з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, за даний період видано 6668 карток платників податків. Надано 1266 послуг з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.
Платники податків Полтавщини віддають перевагу електронній звітності. Станом на 01.08.2023 року до ДПІ у м. Полтаві подано 131670 документів податкової звітності, із яких 129397 (98,27%) – засобами телекомунікаційного зв’язку, серед них 67113 (98,78%) – юридичними особами та 62284 (97,73%) – фізичними особами.
За звітний період зареєстровано 3641 платник єдиного податку, надано 4779 витягів з реєстру платників єдиного податку та 285 витягів з реєстру платників податку на додану вартість, видано 67 довідок про доходи фізичних осіб – підприємців, зареєстровано 1149 книг обліку розрахункових операцій, 456 розрахункових книжок та 663 реєстратори розрахункових операцій.
Опрацьовано 157 звернень від фізичних осіб щодо підтвердження статусу податкового резидента України.
Окрім надання адміністративних послуг в ЦОП платникам та громадянам надавалися консультативні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, користування електронними сервісами ДПС.
В залах Центру обслуговування платників до послуг платників працюють 3 комп’ютера з доступом до мережі Інтернет. Платники, які отримали електронний цифровий підпис, мають змогу формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.
Щоденно фахівці ДПІ надають консультації та практичну допомогу з питань формування звітності та роботи сервісу «Електронний кабінет платника» та інших сервісів.
Наголошуємо, отримання електронного цифрового підпису дає можливість подавати податкові декларації через сервіс «Електронний кабінет платника» або через інші програмні забезпечення, а в перевагах подання податкової звітності в електронному вигляді як для себе, так і для податкової служби, платники податків вже переконалися.
Кваліфікований електронний підпис кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, у тому числі самостійно за допомогою Інтернет-банкінгу.
З питань безкоштовного отримання ключа електронного цифрового підпису платники мають можливість звернутися до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (ca.tax.gov.ua), що знаходиться в приміщенні ЦОП ДПІ у м. Полтаві за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 155, телефон (0532) 59-41-05.
ДПІ у м. Полтаві Головного правління ДПС у Полтавській області нагадує, що відповідно до п.п. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Для цього до 31 грудня включно необхідно подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Наголошуємо, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступний рік.
Перелік витрат, що можуть бути включені до податкової знижки визначено у п.166.3 ст.166 ПКУ.
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області, тел. 594505, 593030