Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Особливості застосування РРО/ПРРО суб’єктами господарювання під час "гарячої лінії" для платників податків

опубліковано 05 листопада 2024 о 15:56

Нещодавно у Лохвицькій  ДПІ Головного управління ДПС у Полтавській  області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Особливості застосування РРО/ПРРО суб’єктами господарювання». На запитання платників податків відповідав начальник Лохвицької ДПІ Володимир Головня.

У ході  сеансу телефонного зв’язку «гарячої лінії» платники запитували, як проводити розрахункову операцію у разі продажу товару з доставкою кур’єром продавця. Посадовець відповів, що у разі продажу товарів з розрахунком у місці доставки з використанням готівкових коштів чи платіжних карток, кур’єр продавця зобов’язаний оформити і видати покупцю фіскальний чек на повну суму розрахункової операції. Фіскальний чек може бути надано у тому числі, але не виключно, шляхом відтворювання на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти.

Дозвонювачі також запитували чи має право суб’єкт господарювання  повернути кошти готівкою за не отриманий товар (не надану послугу), якщо оплата проводилася через РРО з використанням банківської платіжної картки (POST-терміналу). Податківець поінформував, якщо оплата проводилася через РРО з використанням банківської платіжної картки (POST-терміналу), то повернення коштів за неотриманий товар (не надану послугу) здійснюється на розрахунковий рахунок покупця, відкритий у банку. Також зазначила, що повернення коштів за неотриманий товар (не надану послугу) здійснюється у тій формі оплати, у якій була здійснена розрахункова операція. При цьому, суб’єкт господарювання зобов’язаний надати особі, яка повертає товар (відмовляється від послуги), розрахунковий документ встановленої форми та змісту (видатковий чек). Якщо оплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі через установу банку, то і повернення коштів за не отриманий товар (не надану послугу) здійснюється через установу банку. У такому випадку РРО не застосовується.

Підприємці також цікавилися чи зобов’язані суб’єкти господарювання  щоденно створювати (друкувати) на РРО та/або ПРРО фіскальні звітні чеки та забезпечувати їх зберігання; як проводити розрахункові операції у разі продажу товарів з частковою оплатою, у тому числі при оплаті з розстроченням платежу.

Кожному платнику податків, який зателефонував на «гарячу лінію», було надано повну та вичерпну відповідь.

Лохвицька ДПІ ГУ  ДПС у Полтавській області