Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

До уваги великих платників податків!

опубліковано 12 жовтня 2021 о 09:55

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що з 27 серпня                     2021 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.09.2020 № 561   (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.11.2020 за № 1123/35406, далі – Наказ             № 561), яким затверджено зміни до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки (далі – Порядок). Наказ підготовлено відповідно до пункту 85.2 статті 85 глави 8 розділу II Податкового кодексу України та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги», підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року N 375.

Наказом № 561 було внесено зміни до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки, який ще у 2011 році був затверджений Наказом Міністерства фінансів України №1393 (далі - Порядок № 1393).

Суть змін, внесених Наказом №561, -  визначення вимог щодо процедури надсилання великим платником податків електронних документів до податкового органу засобами телекомунікаційного зв’язку.

Фактично мова йде про електронний аудит великих платників податків, який податковий орган може проводити на підставі п. 85.2 Податкового кодексу України. Цей пункт передбачає, що після початку податкової перевірки платник податків зобов’язаний надати у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки.     

При цьому великий платник податків на запит податкового органу зобов’язаний також надати засобами електронного зв’язку копії документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування чи податкових зобов’язань, а також копії первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності і інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів.

Також звертаємо увагу, що надання документів здійснюється в обов’язковому порядку платником податків після початку документальної перевірки, але подавати потрібно документи, що належать або пов’язані саме з предметом перевірки.

Наказом №561 визначено вимоги до подання електронних документів. Зокрема, великий платник податків повинен мати програмне забезпечення з ведення бухгалтерського обліку для формування електронних документів у визначеному форматі, а саме у форматі XML, у вигляді стандартного аудиторського файлу SAF-T ua.

SAF-T - це стандартизований формат подання платниками податків бухгалтерської та фінансової інформації в електронному вигляді до податкових органів, що містять експортовані з вихідної системи обліку достовірні дані. А саме про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов’язань, про зміни у фінансово-господарському стані платника податків за певний період.

Структура подання електронних документів, тобто стандартний аудиторський файл, наведено у додатку до Порядку №1393.           Такий файл має містити наступну інформацію:

- загальну про великого платника податків;

- інформацію щодо елементів облікової політики;

- опис типів господарських операцій;

- дані про власників (засновників) юридичної особи;

- інформацію за рахунками (субрахунками) бухгалтерського обліку, які застосовуються платником податків, в тому числі розгорнуте сальдо на початок та на кінець періоду;

- дані по дебету та по кредиту;

- дані щодо контрагентів, з яким суб’єкт господарювання мав господарські відносини;

- вид та обсяги продукції (товарів), запаси, необоротні активи тощо.

Податковий орган для отримання інформації від платника податків повинен направити йому запит у довільній формі про надання електронних документів, а також вказати можливі способи їх подання, електронну адресу та контактні телефони відповідальних осіб.

Великий платник податків зобов’язаний, своєю чергою, надати електронні документи (інформацію) не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання такого запиту податкового органу. А підтвердженням прийняття податковим органом електронних документів є, звісно, повідомлення, яке направляється великому платнику податків у вигляді електронного документу засобами телекомунікаційного зв’язку.

Якщо протягом двох робочих днів таке повідомлення не отримано, платник податків повинен надіслати їх повторно, інакше при проведенні документальної виїзної перевірки податківці можуть вимагати від платника надати доступ до електронних документів за його місцезнаходженням та за місцезнаходженням його підрозділів.

           

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу   

 «InfoTAX»   https://t.me/infoTAXbot

          Більше інформації на офіційних сторінках у соціальній мережі Фейсбук:

          Державна податкова служба  України   

          https://www.facebook.com/TaxUkraine

          та  ДПС у Полтавській області  https://www.facebook.com/tax.poltava/

Підписуйтесь на канали інформування ДПС Телеграм

https://t.me/tax_gov_ua

          Державна податкова служба УкраїниYou Tube youtube.com/TaxUkraine

 

Головне управління ДПС у Полтавській області