ГУ ДПС у Полтавській області нагадує, що базою оподаткування податком на нерухоме майно є об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх частки, які перебувають у власності суб’єкта оподаткування. При цьому, юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року. Розрахунок сум податку проводиться на основі даних занесених до Декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яку платники подають до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування не пізніше 20 лютого. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності. Проте інколи природні явища вносять у наше життя свої коригування. Якщо платник вніс до Декларації інформацію про об’єкт і, відповідно, провів розрахунок сум податку, а майно зруйнувалося, то платник має право подати Декларацію із зазначенням типу «Уточнююча». Слід пам’ятати, що юридична особа зобов’язана нараховувати податок за об’єкт нерухомого майна, який було зруйновано/знищено, за період з 01 січня звітного року до початку того місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення права власності на такий об’єкт нерухомого майна.
ГУ ДПС у Полтавській області