Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Щодо дотримання норм законодавства в частині оформлення трудових відносин із найманим працівником

опубліковано 15 квітня 2025 о 15:05

Кобеляцький сектор обслуговування платників Полтавської ДПІ Головного управління ДПС у Полтавській області нагадує, що трудові відносини роботодавця з найманим працівником необхідно оформити відповідно до законодавства.

Часто роботодавці укладають з працівниками цивільно-правові угоди, а не трудові договори. Це не відповідає нормам законодавства про працю. У відносинах працівник – роботодавець завжди укладається трудовий договір! 

Цивільно-правова угода укладається у разі співпраці з незалежним підрядником або особою, яка забезпечує себе роботою самостійно, тобто особою, яка займається підприємницькою діяльністю.

Як правило, особа є працівником, якщо роботодавець:

- призначає таку особу на посаду з певними обов’язками, визначає режим роботи та робочий час;

- контролює, як, коли і де особа виконує роботу;

- сплачує фіксовану погодинну, щотижневу або місячну зарплату;

- платить за процес праці, а не за її результат;

- надає матеріали та обладнання для виконання роботи;

- надає вихідні дні та оплачувані відпустки тощо.

Нагадуємо, що порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:

- укладення трудового договору;

- оформлення наказу про прийняття на роботу;

- повідомлення Державної податкової служби.

 

Кобеляцький сектор обслуговування платників Полтавської ДПІ ГУ ДПС у Полтавській області