Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

У який термін здійснюється взаємний обмін інформацією між Міністерством цифрової трансформації і органами ДПС стосовно відомостей про РНОКПП на підставі поданих форм № 1ДР або № 5ДР?

опубліковано 17 вересня 2024 о 14:34

Шишацька ДПІ Головного управління ДПС у Полтавській області повідомляє ,що  фізична особа – платник податків може подати до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків ( далі – Державний реєстр) Облікову картку за ф. № 1ДР/Заяву за ф. № 5ДР наступними способами:
в паперовій формі – особисто або через представника, звернувшись до будь-якого контролюючого органу, відповідно до пп. 70.5 та 70.7 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі - Положення № 822);
       - надіслати поштою на адресу ДПС (відповідно до п. 7 розд. ІІІ Положення № 822);
     - в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для реєстрації/внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків) за допомогою інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua). Порядок функціонування Електронного кабінету визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за № 942/30810.
Крім того, реєстрація в Державному реєстрі може проводитись в межах надання комплексної електронної публічної послуги «єМалятко». У такому разі Облікова картка за ф. № 1ДР не заповнюється, а реєстрація здійснюється на підставі відомостей, що містяться у заяві про державну реєстрацію народження, в обсязі, необхідному для проведення реєстрації, отриманих у порядку інформаційної взаємодії з Державного реєстру актів цивільного стану громадян або на підставі відомостей, що містяться у заяві-анкеті, яка подається під час оформлення паспорта громадянина України, у цьому випадку дані необхідні для проведення реєстрації направляються Державною міграційною службою України.
Усі дані, отримані в електронній формі для проведення реєстрації /внесення змін до Державного реєстру, обробляються у порядку та в терміни, які визначені Положенням № 822.
Правила, порядок та строки розгляду контролюючими органами документів, поданих в електронній формі, є такими самими, як і для документів, поданих у паперовій формі.
Реєстрація фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру здійснюється протягом трьох робочих днів з наступного дня після дня подання до контролюючого органу Облікової картки за ф. № 1ДР/Заяви на внесення змін за ф .№ 5ДР.
                        

Можна зазначити, що на сьогодні, опрацювання Облікової картки за  ф. № 1ДР/Заяви на внесення змін за ф. № 5ДР, поданих в електронному вигляді, здійснюється у день надходження запиту (в робочі часи) або протягом наступного робочого дня.
Щодо обміну інформацією між ДПС та Міністерстом цифрової трансформації (далі - Мінцифри), повідомляємо що наразі відповідно до Договору про інформаційну взаємодію від 13.07.2021 № 02-01/93 (далі – Договор) між державними електронними інформаційними ресурсами ДПС та Мінцифри здійснюється обмін запитуваними даними з метою реалізації права отримання суб’єктами звернення електронних послуг, зокрема отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків, з використанням засобів Порталу Дія.
Будь-який громадянин України (старше 18 років) може подати запит на отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків, з використанням засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія). Для цього необхідно зареєструватися чи авторизуватися в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID.
Договір визначає загальний порядок інформаційної взаємодії між ДПС та Мінцифри. Порядком передбачено, що Мінцифри звертається до ДПС із запитом на отримання інформації з Державного реєстру. За результатами обробки запиту ДПС формує інформацію про доходи та за запитом Порталу Дія передає таку інформацію у електронному вигляді засобами СЕВ ДЕІР Трембіта.
Обмін запитуваними даними здійснюється у строки та порядку, що передбачені чинними законодавством України.
Відповідно до п. 3 Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1137, власником (держателем) Порталу Дія та виключних майнових прав інтелектуальної власності на його програмне забезпечення є Держава в особі Мінцифри.
Враховуючи викладене, за наданням інформації з питання щодо терміну (періодичності) здійснення формування запитів до ДПС на отримання відомостей про доходи з Державного реєстру пропонуємо звернутися до Мінцифри, як до ініціатору формування таких запитів.  

Шишацька ДПІ ГУ ДПС у Полтавській області