Основними завданнями Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління ДПС у Полтавській області (далі – ДПІ у м. Полтаві) є здійснення сервісного обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг.
За січень - серпень 2023 року Центр обслуговування платників (далі – ЦОП) відвідало 31556 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян (згідно даних електронної черги). Крім обслуговування платників міста Полтави, з метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС в умовах дії правового режиму воєнного стану, ДПІ у м. Полтаві здійснює виконання закріплених повноважень в частині обслуговування платників податків Херсонського району Головного управління ДПС у Херсонській області. Також надає адміністративні послуги та виконує інші функції сервісного обслуговування платників податків незалежно від місця обліку.
За період січень - серпень 2023 року фахівцями ДПІ у м. Полтаві опрацьовано 25966 звернень щодо надання адміністративних послуг.
Найбільш запитуваними є послуги з надання допомоги платникам податків щодо роботи з електронними сервісами ДПС, подання звітності та питання з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, за 8 місяців 2023 року видано 7823 картки платників податків. Надано 1472 послуги з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.
Платники податків Полтавщини віддають перевагу електронній звітності. В Центрі обслуговування на постійній основі триває роз’яснювальна робота щодо переваг електронного звітування. Так, станом на 01.09.2023 року до ДПІ у м. Полтаві подано 147300 документів податкової звітності, із яких 144919 (98,38%) – засобами комунікаційного зв’язку, серед них 75053 (98,85%) – юридичними особами та 69866 (97,89%) – фізичними особами.
За звітний період фахівцями ДПІ у м. Полтаві зареєстровано 4012 платника єдиного податку, надано 6336 витягів з реєстру платників єдиного податку та 356 витягів з реєстру платників податку на додану вартість, видано 72 довідки про доходи фізичних осіб – підприємців, зареєстровано 1365 книг обліку розрахункових операцій, 520 розрахункових книжок та 799 реєстраторів розрахункових операцій.
Опрацьовано 167 звернень від фізичних осіб щодо підтвердження статусу податкового резидента України.
Окрім надання адміністративних послуг в ЦОП платникам та громадянам надавалися консультативні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, користування електронними сервісами ДПС.
В залах ЦОП до послуг платників працюють 3 комп’ютери з доступом до мережі Інтернет. Платники, які отримали електронний цифровий підпис, мають змогу формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.
Щоденно фахівці ДПІ у м. Полтаві надають консультації та практичну допомогу з питань формування звітності та роботи сервісу «Електронний кабінет платника https://cabinet.tax.gov.ua ». та інших сервісів.
Отримання електронного цифрового підпису дає можливість подавати податкові декларації через сервіс «Електронний кабінет платника» або через інші програмні забезпечення, а в перевагах подання податкової звітності в електронному вигляді як для себе, так і для податкової служби, платники податків вже переконалися.
Кваліфікований електронний підпис кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, у тому числі самостійно за допомогою Інтернет-банкінгу.
З питань безкоштовного отримання ключа електронного цифрового підпису платники мають можливість звернутися до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (ca.tax.gov.ua), що знаходиться в приміщенні ЦОП ДПІ у м. Полтаві за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 155, телефон (0532) 59-41-05.
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області нагадує, що відповідно до п.п. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Для цього до 31 грудня включно необхідно подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Наголошуємо, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступний рік.
Перелік витрат, що можуть бути включені до податкової знижки визначено у п.166.3 ст.166 ПКУ.
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області, тел. (0532)594505, (0532) 593030