Останнім часом в ЦОП ДПІ у м. Полтаві Головного управління ДПС у Полтавській області почастішали звернення громадян, які одночасно і навчаються, і працюють щодо можливості реалізації права на отримання податкової знижки за навчання.
Тому нагадуємо, що платники податків мають змогу повернути частину коштів у вигляді податкової знижки у разі:
- понесення протягом звітного року витрат, дозволених до включення до податкової знижки відповідно до п. 166.3 ст. 166 Кодексу;
- якщо витрати підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги). Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з декларацією;
- отримання доходу у вигляді заробітної плати або у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- якщо резидент має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а також резидент – фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті;
- використання права на нарахування податкової знижки лише за наслідками звітного податкового року. Таке право не продовжується та не переноситься на наступний рік, якщо громадянин не скористався своїм правом у встановлений строк. Так, декларація подається до 31 грудня року, наступного за звітним року.
Щоб повернути частину коштів за навчання ДПІ у м. Полтаві рекомендує скористатися безкоштовним і зручним сервісом податкової служби - «Електронним кабінетом платника» (https://cabinet.tax.gov.ua).
Єдина вимога користування приватною частиною «Електронного кабінету» – це наявність кваліфікованого електронного підпису, який кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, у тому числі самостійно за допомогою Інтернет-банкінгу.
Особи, які заявляють право на податкову знижку можуть оцінити переваги зручного сервісу предзаповнення декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), який доступний в «Електронному кабінеті».
Сервіс є оптимально простим та надає можливість:
- визначивши лише період звітного року – отримати з Державного реєстру фізичних осіб – платників податку (далі – Державний реєстр) інформацію про нараховані (виплачені) доходи та нараховані (перераховані) податок на доходи фізичних осіб та військовий збір;
- надавши відповіді на запитання в анкеті (щодо категорії платника та виду отриманого доходу) – отримати попередньо заповнену декларацію на підставі даних Державного реєстру та відповідні додатки до декларації;
- додати до декларації копії первинних документів як додатки до декларації;
- перевірити декларацію та у разі необхідності доповнити інформацію з автоматичним перерахунком податкових зобов’язань.
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області, тел. 593030, 594505