Основними завданнями ДПІ у м. Полтаві є здійснення сервісного обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг.
За січень - квітень 2023 року Центр обслуговування платників (далі – ЦОП) відвідало 14792 платника податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян (згідно даних електронної черги). Крім обслуговування платників міста Полтави, з метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС в умовах дії правового режиму воєнного стану, ДПІ у м. Полтаві здійснює виконання закріплених повноважень в частині обслуговування платників податків Херсонського району ГУ ДПС у Херсонській області. Також надає адміністративні послуги та виконує інші функції сервісного обслуговування платників податків незалежно від місця обліку.
За період січень - квітень 2023 року податківцями опрацьовано 11035 звернень щодо надання адміністративних послуг.
Найбільш запитуваними є питання з надання допомоги платникам податків щодо роботи з електронними сервісами ДПС, подання звітності та питання з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, за даний період видано 3491 картку платника податків. Надано 781 послугу з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.
Платники податків Полтавщини віддають перевагу електронній звітності. Станом на 01.05.2023 року до ДПІ у м. Полтаві подано 88045 документів податкової звітності, із яких 86233 (97,94%) – засобами комунікаційного зв’язку, серед них 46148 (98,39%) – юридичними особами та 40085 (97,43%).
За звітний період зареєстровано 1654 платника єдиного податку, надано 2459 витягів з реєстру платників єдиного податку та 160 витягів з реєстру платників податку на додану вартість, видано 37 довідок про доходи фізичних осіб – підприємців, зареєстровано 671 книгу обліку розрахункових операцій, 262 розрахункові книги та 375 реєстраторів розрахункових операцій.
Опрацьовано 128 звернень від фізичних осіб щодо підтвердження статусу податкового резидента України.
Окрім надання адміністративних послуг в ЦОП платникам та громадянам надавалися консультативні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, користування електронними сервісами ДПС.
В залах ЦОП до послуг платників працюють 3 комп’ютери з доступом до мережі Інтернет. Платники, які отримали електронний цифровий підпис, мають змогу формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.
Щоденно спеціалісти ДПІ надають консультації та практичну допомогу з питань формування звітності та роботи сервісу «Електронний кабінет платника» та інших сервісів.
Отримання електронного цифрового підпису дає можливість подавати податкові декларації через сервіс «Електронний кабінет платника» або через інші програмні забезпечення, а в перевагах подання податкової звітності в електронному вигляді як для себе, так і для податкової служби, платники податків вже переконалися.
Кваліфікований електронний підпис кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, у тому числі самостійно за допомогою Інтернет-банкінгу.
З питань безкоштовного отримання ключа електронного цифрового підпису платники мають можливість звернутися до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (ca.tax.gov.ua), що знаходиться в приміщенні ЦОП ДПІ у м. Полтаві за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 155, телефон (0532) 59-41-05.
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області, тел. 594505, 593030