Основними завданнями ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області (далі – ДПІ) є здійснення сервісного обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг.
За січень-лютий 2023 року Центр обслуговування платників (далі – ЦОП) відвідало 8662 платники податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян (згідно даних електронної черги). Крім обслуговування платників міста Полтави, ДПІ здійснює обслуговування платників податків Херсонського району ГУ ДПС у Херсонській області (згідно з закріпленням за територією обслуговування) та платників інших регіонів.
За даний період податківцями опрацьовано 5220 звернень щодо надання адміністративних послуг.
Найбільш запитуваними є питання з надання допомоги платникам податків щодо роботи з електронними сервісами ДПС, подання звітності та питання з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. За січень-лютий 2023 року дану послугу отримали 1650 фізичних осіб. Надано 268 послуг з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.
За січень-лютий поточного року прийнято та опрацьовано 96270 документів податкової та іншої звітності з додатками в паперовому вигляді та засобами комунікаційного зв’язку: юридичними особами подано 49890 документів, з яких 48992 – засобами Е-mail, 898 – в паперовому вигляді; фізичними особами подано 46380 документів, де 45683 – засобами Е-mail, 697 – в паперовому вигляді.
За звітний період зареєстровано 737 платників єдиного податку, надано 1277 витягів з реєстру платників єдиного податку та 79 витягів з реєстру платників податку на додану вартість, видано 23 довідки про доходи фізичних осіб – підприємців, зареєстровано 368 книг обліку розрахункових операцій, 142 розрахункових книги та 123 реєстратори розрахункових операцій.
Опрацьовано 81 звернення від фізичних осіб щодо підтвердження статусу податкового резидента України.
Окрім надання адміністративних послуг в ЦОП платникам та громадянам надавалися консультативні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, користування електронними сервісами ДПС.
В залах ЦОП до послуг платників працюють 3 комп’ютери з доступом до мережі Інтернет. Платники, які отримали електронний цифровий підпис, мають змогу формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.
Щоденно спеціалісти ДПІ надають консультації та практичну допомогу з питань формування звітності та роботи сервісу «Електронний кабінет платника» та інших сервісів.
Отримання електронного цифрового підпису дає можливість подавати податкові декларації через сервіс «Електронний кабінет платника» або через інші програмні забезпечення, а в перевагах подання податкової звітності в електронному вигляді як для себе, так і для податкової служби, платники податків вже переконалися.
Кваліфікований електронний підпис кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, у тому числі самостійно за допомогою Інтернет-банкінгу.
З питань безкоштовного отримання ключа електронного цифрового підпису платники мають можливість звернутися до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (ca.tax.gov.ua), що знаходиться в приміщенні ЦОП ДПІ у м. Полтаві за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 155, телефон (0532) 59-41-05.
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області, тел. 594505, 593030