ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області інформує, що Мінфін наказом від 29.07.2022 р. №225 (зареєстровано в Міністерстві юстиції 25.08.2022 р. за №967/38303) затвердив Порядок підтвердження неможливості реєстрації ПН, сплати податків та звітування з них під час війни. Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.
У разі неможливості виконання платником податків податкового обов’язку платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов’язку щодо реєстрації АН та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість до ДПС.
Затвердженої форми заяви немає. Її подають у довільній формі. Але п. 3 Порядку №225 містить такі обовʼязкові реквізити:
повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) платника податків;
код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
податкову адресу платника податків;
найменування контролюючого органу, до якого подається заява;
дату подання заяви;
чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов'язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів;
вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ);
які саме податкові обов'язки не мав / не має можливості виконати платник податків;
інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов'язки, або інформацію щодо обставин, пов'язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації;
підписи платника податку - фізичної особи або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Заяви платників податків разом з документами мають розглядатися ДПС в межах 20 к.дн. за днем їх отримання.
А у разі недостатності документів, що підтверджують неможливість виконання у платника податків податкових обов’язків, ДПС направляє, попереднє рішення з пропозицією щодо надання конкретних додаткових документів на підтвердження зазначеної у Заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов’язків.
Платник податку може подати до ДПС додаткові документи (копії документів) обґрунтування/пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання податкових обов'язків протягом 10 к.дн. з дня, наступного за днем отримання попереднього рішення.
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області, тел. 594505, 593030