Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Крім того, Міністерством Фінансів України наказом від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до якого у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування платник має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.
Задля успішного розблокування податкових накладних та розрахунків коригування, які заблоковані в ЄРПН, радимо скористатися підходом «звідки, хто, де, кому»:
- звідки отримано товар (послугу), сировину (тобто відносини з постачальниками),
- хто безпосередньо задіяний у господарській діяльності (тобто наявність трудових ресурсів та підрядників);
- де здійснюється господарська діяльність (тобто наявність виробничих ресурсів, обладнання, приміщень);
- кому реалізовано товар / послугу (тобто відносини з покупцями).
Вищезазначені операції необхідно забезпечити документальним підтвердженням, тобто надати письмові пояснення та копії первинних документів, а саме:
Документи на отримання товару від постачальника:
- Договори оренди транспортних засобів (або договір на перевезення з транспортною компанією);
- Акти наданих послуг з оренди транспорту або з перевезення;
- Товарно-транспортні накладні щодо відповідних перевезень;
- Банківські виписки щодо сплати за відповідні транспортні послуги або за оренду транспорту;
Також слід надати копії первинних документів щодо наявних (власних чи орендованих) офісу, складу, цеху, а саме:
- Договір оренди відповідного приміщення з додатками; якщо суборенда - додатково надати погодження на суборенду від орендодавця;
- Акти наданих послуг з оренди приміщення;
- Банківські виписки щодо сплати за послуги оренди;
Якщо мали місце інші договори на додаткові послуги (договори переробки давальницької сировини, договори перепоступки боргу, договори субпідряду тощо) - надавати документи за аналогічною схемою (договір, первинна документація, оплата).
Окремо звертаємо увагу на необхідність підтвердження наявності власних або орендованих основних фондів, транспорту (чи подавалася Форма 20-ОПП, якщо ні – слід обов’язково подати). На транспортні засоби необхідно надати копії свідоцтв на їх реєстрацію, договори оренди, суборенди, акти приймання-передачі та оплату.
Також обов’язковим є надання копій документів щодо реалізації товару покупцю, а саме:
Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, платник має право подати до контролюючого органу в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/ розрахунку коригування.
Головне управління ДПС у Полтавській області