В Україні з 2012 року започатковано надання адміністративних послуг та створено Центри обслуговування платників Державної податкової служби.
Однією із основних функцій податкової служби є сервісне обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг.
Адміністративні послуги, що надаються податковою службою знаходяться на високому рівні та користуються постійним попитом у платників податків.
Лубенська ДПІ забезпечує реалізацію повноважень Головного управління на території Лубенської ОТГ, Новооржицької ОТГ, Оржицької ОТГ, Хорольської ОТГ, Пирятинської ОТГ, Гребінківської ОТГ та Чорнухинської ОТГ у межах функцій, визначених статтею 193 Податкового кодексу України.
Так, за січень-серпень 2025 року Центри обслуговування платників Лубенської державної податкової інспекції ГУ ДПС у Полтавській області (далі ЦОП) відвідало 45660 платників податків –фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, а також громадян.
Фахівцями Центру обслуговування платників Лубенської ДПІ в звітному періоді надано 25437 адміністративних послуг, із яких 1643 послуги платникам інших регіонів.
Найбільш популярна серед відвідувачів послуга - видача карток платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Нею скористалися 6557 фізичних осіб, в тому числі 470 громадян з інших регіонів. Видано 3282 відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, з них 294 довідки/відомості громадянам інших регіонів.
Також за 8 місяців 2025 року фахівці Центру обслуговування платників Лубенської ДПІ зареєстрували 1003 платника єдиного податку та видали 3970 витягів з реєстру платників єдиного податку, з них 152 витяги платникам іншого регіону. Опрацьовано 1225 заяв платників єдиного податку на внесення змін, перереєстрацію та анулювання, з них 159 заяв платникам інших областей та 1066 платникам єдиного податку було відмовлено від застосування спрощеної системи оподаткування, з них 386 платникам інших областей.
Врезультаті практичної допомоги фахівців ЦОПу зареєстровано 1089 реєстраторів розрахункових операцій, із них 794 програмних, 122 книги обліку розрахункових операцій та 503 розрахункові книжки. Скасовано 132 реєстратора розрахункових операцій.
Підтверджено статус податкового резидента України фізичним та юридичним особам: видано 45 довідок, з них 10 довідок платникам з міста Каховки Херсонської області. Крім цього, за звітний період сформовано та видано 90 витягів з реєстру платників податку на додану вартість, із них 5 витягів видано платникам каховського району та 16 витягів платникам з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
За зазначений звітній період фахівці ЦОП видали 728 довідок про відсутність заборгованості платникам податків.
Щоденно опрацьовувалися відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо реєстрації та обліку платників. Зокрема, за січень-серпень 2025 року було опрацьовано 3407 відомостей.
На постійній основі питання забезпечення повноти обліку об’єктів оподаткування та об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням.
У Центрі обслуговування платників Лубенської ДПІ платники та громадяни отримують широкий спектр безкоштовних послуг – консультативних, інформаційних та адміністративних. Найчастіше, звертаються по питанням щодо порядку заповнення податкових декларацій та користування електронними сервісами ДПС, щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, застосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій.
Для зручності платників та спрощення процедури декларування доходів громадянами, на вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для використання права на податкову знижку. Працівниками ДПІ за січень-серпень було залучено 6842 платника до подачі звітності в електронному вигляді, в тому числі 1027 юридичних осіб та 5285 фізичних осіб-підприємців та 530 громадян.
Одночасно повідомляємо, що ДПС розроблено мобільний застосунок «Моя податкова», який доступний громадянам та може бути завантажений на телефони як на платформі Android, так і iOS!
«Моя податкова» – простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби громадянами, а також сплати податків з використанням запропонованих платіжних систем. Частина сервісів застосунку доступні без ідентифікації: перевірка чека, пошук акцизної марки, дані з реєстру платників ПДВ, єдиного податку. Інші сервіси доступні після ідентифікації будь-яким файловим КЕП або хмарним КЕП– ДіяПідпис, SmartID від Приватбанку та інші.
На Лубенщині зареєстровано 11508 платників податків, в тому числі 3613 юридичних осіб та 7895 фізичних осіб-підприємців, якими за січень-серпень 2025 року подано податкової звітності в кількості 64185, з них 99,52% в електронному вигляді, або 63874 документа податкової звітності.
Також фахівці Лубенської ДПІ на постійній основі видають довідки про зміну реєстраційного номера облікової картки платника податків, приймають вхідну кореспонденцію, проводять роботу по взяттю на облік платників податків, платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, погоджують довідки-розрахунки про видачу коштів для виплати заробітної плати без перевірки сум сплати єдиного внеску. За січень-серпень поточного року для погодження довідки - розрахунку, щодо сплати єдиного внеску для установ банків звернулося 411 платників.
До послуг платників - комп’ютерна техніка, яка підключена до мережі Інтернет і дає змогу платникам, які отримали електронний цифровий підпис, формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.
Лубенська ДПІ ГУ ДПС у Полтавській області