В Україні з 2012 року започатковано надання адміністративних послуг та створено Центри обслуговування платників Державної податкової служби. Однією із основних функцій податкової служби є сервісне обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг. Адміністративні послуги, що надаються податковою службою, якісні й постійно вдосконалюються та користуються постійним попитом у платників податків.
Так, за 10 місяців поточного року Центр обслуговування платників Лубенської ДПІ Головного управління ДПС у Полтавській області (далі – ЦОП) відвідало 24140 платників податків – фізичних осіб та юридичних осіб, а також пересічних громадян.
Фахівцями ЦОП Лубенської ДПІ в звітному періоді надано 14845 адміністративних послуг, із яких 1181 послугу платникам інших регіонів.
Найбільш популярна серед відвідувачів послуга – видача карток платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Нею скористалися 2961 фізична особа, в тому числі 316 громадян з інших регіонів. Видано 1164 відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, з них 81 довідку/відомість громадянам інших регіонів.
Також за січень-жовтень 2024 року фахівці ЦОП Лубенської ДПІ зареєстрували 1927 платників єдиного податку, в тому числі 156 платників з іншого регіону та видали 3360 витягів з реєстру платників єдиного податку, з них 272 витяги платникам іншого регіону. Опрацьовано 1440 заяв платників єдиного податку на внесення змін, перереєстрацію та анулювання, з них 197 платникам інших областей та 910 платникам єдиного податку було відмовлено від застосування спрощеної системи оподаткування, з них 151 платнику інших областей.
Завдяки практичній допомозі фахівців ЦОП зареєстровано 482 реєстратора розрахункових операцій, з них 335 програмних, 49 книг обліку розрахункових операцій та 214 розрахункових книжок. Скасовано 97 реєстраторів розрахункових операцій та 31 перереєстровано.
Підтверджено статус податкового резидента України фізичним та юридичним особам - 61, в тому числі 4 платникам з міста Каховки Херсонської області.
Крім цього, за звітний період сформовано та видано 64 витяги з реєстру платників податку на додану вартість, в тому числі 1 витяг платнику ПДВ з міста Каховки. 37 юридичних осіб включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій, по 13 неприбуткових організаціях внесено зміни до відомостей, що містяться у Реєстрі та видано 87 витягів платникам з цього Реєстру. За цей час фахівці ЦОП видали 605 довідок про відсутність заборгованості платникам податків.
Щоденно опрацьовувалися відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо реєстрації та обліку платників. Зокрема, за 10 місяців 2024 року було опрацьовано 1618 відомостей.
На постійній основі питання забезпечення повноти обліку об’єктів оподаткування та об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням.
У ЦОП Лубенської ДПІ платники та громадяни отримують широкий спектр безкоштовних послуг – консультативних, інформаційних та адміністративних. Найчастіше, звертаються по питаннях щодо порядку заповнення податкових декларацій та користування електронними сервісами ДПС, щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, застосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій.
Для зручності платників та спрощення процедури декларування доходів громадянами, на вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для використання права на податкову знижку.
Одночасно повідомляємо, що ДПС розроблено мобільний застосунок «Моя податкова», який доступний громадянам та може бути завантажений на телефони як на платформі Android, так і iOS!
«Моя податкова» - простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби громадянами, а також сплати податків з використанням запропонованих платіжних систем. Частина сервісів застосунку доступні без ідентифікації: перевірка чека, пошук акцизної марки, дані з реєстру платників ПДВ, єдиного податку. Інші сервіси доступні після ідентифікації будь-яким файловим КЕП або хмарним КЕП– ДіяПідпис, SmartID від Приватбанку та інші.
На Лубенщині зареєстровано 5053 платника податків, у тому числі 1496 юридичних осіб та 3547 фізичних осіб-підприємців, якими за 10 місяців 2024 року подано податкової звітності в кількості 24105, з них 99,06% в електронному вигляді, або 23878 документів звітності.
Працівниками Лубенської ДПІ на постійній основі проводиться робота щодо переваг подачі звітності в електронному вигляді. Так, за січень-жовтень залучено 3434 платника податків до подачі звітності засобами телекомунікаційного зв’язку, в тому числі 368 юридичних осіб, 2682 фізичних особи- підприємця та 384 громадянина.
Також видавали довідки про зміну реєстраційного номера облікової картки платника податків, приймали вхідну кореспонденцію, проводили роботу по взяттю на облік платників податків, платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, погоджували довідки-розрахунки про видачу коштів для виплати заробітної плати без перевірки сум сплати єдиного внеску. За січень-жовтень для погодження довідки - розрахунку, щодо сплати єдиного внеску для установ банків звернулося 107 платників, в тому числі 4 платника з міста Каховки.
До послуг платників комп’ютера, які підключені до мережі Інтернет і дають змогу платникам, які отримали електронний цифровий підпис, формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.
Лубенська ДПІ ГУ ДПС у Полтавській області