У Котелевській ДПІ Головного управління ДПС у Полтавській області нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань використання права на нарахування податкової знижки щодо суми коштів, сплачених на будівництво (придбання) доступного житла. На запитання додзвонювачів відповідала начальниця Котелевської ДПІ Віталія Матюшенко.
Найзапитуванішими стали питання:
Які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, має подати платник податку до контролюючого органу щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки щодо суми коштів, сплачених на будівництво (придбання) доступного житла?
Для того щоб скористатися правом на отримання податкової знижки, платник податку – резидент подає до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Разом з тим, документами, пов’язаними з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, можуть бути:
- договір про обслуговування коштів для будівництва (придбання) доступного житла, укладеного між громадянином та регіональним управлінням Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву»;
- первинні документи (квитанція, фіскальний або товарний чек, прибутковий касовий ордер та інші), що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача).
Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Податковим кодексом України.
У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.
Який алгоритм розрахунку податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на суму витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у т. ч. на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, зокрема, у разі отримання доходів у вигляді заробітної плати, які оподатковувалися за різними ставками податку?
Визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.
Визначається сума (вартість) витрат платника податку, дозволених до включення до податкової знижки на підставі підтверджуючих документів.
Розраховується сума податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку:
- із суми ПДФО, утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік, віднімаємо суму ПДФО, визначену як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених платником податку витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом (у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі і процентів за ним), та ставки податку.
Водночас, у разі отримання платником протягом звітного року доходів у вигляді заробітної плати, які оподатковувалися за різними ставками податку, сума ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання, розраховується шляхом визначення часток (у відсотках) доходу, оподаткованих за різними ставками ПДФО, в загальній сумі річного загального оподатковуваного доходу.
Котелевська ДПІ ГУ ДПС у Полтавській області