В умовах сьогодення важливим вектором допомоги платникам податків є електронні сервіси ДПС, які забезпечують спілкування з податковими органами дистанційно. Щоденно фахівці ДПІ у м. Полтаві Головного управління ДПС у Полтавській області розповідають, що платники можуть отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, а також подати звітність до податкових органів без особистого візиту до служби.
Користування онлайн сервісами податкової – це зручно, економно у часі, безкоштовно, цілодобово.
Наразі найпопулярнішими податковими електронними сервісами серед користувачів є:
- Електронний кабінет, який забезпечує безконтактні засоби взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційних технологій та надає можливість реалізувати свої права та обов’язки у сфері оподаткування в режимі онлайн. Користуватися цим сервісом можуть як юридичні, фізичні так і громадяни. Кабінет складається із двох функціональних частин: загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, і приватної частини (особистого кабінету).
Робота в Електронному кабінеті здійснюється через мережу Internet та не вимагає використання чи встановлення будь-якого додаткового програмного забезпечення. Електронним кабінетом можна скористатись як з персональних комп’ютерів, так і зі смартпристроїв.
Робота у приватній частині Електронного кабінету відбувається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн в один із таких способів:
- з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого надавача електронних довірчих послуг;
- ідентифікації через id.gov.ua (MobileID та BankID);
- за допомогою Дія Підпису, який можна отримати через мобільний застосунок «Дія»;
- за допомогою «хмарних» КЕП.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС (http://tax.gov.ua/);
- Електронний сервіс InfoTAX, який надає платникам податків можливість через месенджери Telegram та Viber отримувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, результати обробки документів, строки подання звітності та сплати податків тощо. Сервіс актуальний для громадян та платників незалежно від обраної системи оподаткування чи їх організаційно-правової форми;
- Мобільний додаток «Моя податкова», який дає можливість отримати інформацію про: адресу реєстрації та фактичне місце проживання; обʼєкти оподаткування; обовʼязок сплатити суму грошового зобовʼязання (ППР); стан розрахунків з бюджетом, квитанції, відомості з Державного реєстру фізичних осіб, направити запит на отримання відомостей про суми виплачених доходів; подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи (податкова знижка), а також сплатити податки з використанням платіжних систем, не виходячи з дому, за 5 хвилин у смартфоні.
Слід зазначити, що електронний ключ кожен бажаючий може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, у тому числі самостійно за допомогою Інтернет-банкінгу. З питань безкоштовного отримання ключа електронного цифрового підпису платники мають можливість звернутися до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС (ca.tax.gov.ua), що знаходиться в приміщенні ЦОП ДПІ у м. Полтаві за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 155, телефон (0532) 59-41-05.
Про популярність електронного формату звітування серед платників податків Полтавської міської територіальної громади свідчать статистичні показники подання звітності. Так, станом на 01.06.2024 року до ДПІ у м. Полтаві подано 94533 документів податкової звітності, з яких 93937 (99,37%) – засобами комунікаційного зв’язку, серед них 51359 (99,43%) – юридичними особами та 42578 (99,29%) – фізичними особами.
Користуйтесь зручними електронними сервісами Державної податкової служби України. Заощаджуйте свій час!
ДПІ у м. Полтаві ГУ ДПС у Полтавській області, тел. (0532) 59-30-30, (0532) 59-45-05