Починаючи з 2012 року в Україні започатковано надання адміністративних послуг та створено Центри обслуговування платників Державної податкової служби.
Однією із основних функцій податкової служби є сервісне обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг.
Адміністративні послуги, що надаються податковою службою, якісні, сучасні та користуються постійним попитом у платників податків.
Так, за 4 місяці поточного року Центр обслуговування платників Лубенської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Полтавській області (далі – ЦОП) відвідало 10945 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян.
Фахівцями ЦОПу Лубенської ДПІ в звітному періоді надано 6227 адміністративних послуг, із яких 500 послуг платникам інших регіонів.
Найбільш популярна серед відвідувачів послуга – видача карток платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Даною послугою скористалася 1221 фізична особа, в тому числі, 124 громадянина з інших регіонів України. Видано 616 відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, з них 41 довідку/відомість громадянам інших регіонів.
Також за перший квартал 2024 року фахівці Центру обслуговування платників Лубенської ДПІ зареєстрували 945 платників єдиного податку, в тому числі 62 платника з іншого регіону країни та видали 1289 витягів з реєстру платників єдиного податку, з них 108 витягів платникам іншого регіону. Опрацьовано 602 заяви платників єдиного податку на внесення змін, перереєстрацію та анулювання та 329 платникам єдиного податку було відмовлено від застосування спрощеної системи оподаткування.
За результатами наданої практичної допомоги фахівців ЦОПу зареєстровано 167 реєстраторів розрахункових операцій, з них 101 програмний, 25 книг обліку розрахункових операцій та 88 розрахункових книжок. Скасовано 52 реєстратора розрахункових операцій.
Підтверджено статус податкового резидента України 39 фізичним особам, в тому числі 3 платникам з міста Каховки.
Крім цього, за звітний період сформовано та видано 20 витягів з реєстру платників податку на додану вартість. 26 юридичних осіб включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій, по 15 неприбутковим організаціям внесено зміни до відомостей, що містяться у Реєстрі, а також видано 50 витягів платникам з цього Реєстру.
За зазначений період фахівці ЦОПу видали 195 довідок про відсутність заборгованості платникам податків.
Щоденно опрацьовувалися відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо реєстрації та обліку платників. Зокрема, за січень - квітень 2024 року було опрацьовано 610 відомостей.
На постійній основі питання забезпечення повноти обліку об’єктів оподаткування та об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням.
У ЦОПі Лубенської ДПІ платники та громадяни отримують широкий спектр безкоштовних послуг – консультаційних, інформаційних та адміністративних. Найчастіше відвідувачі звертаються по питаннях щодо порядку заповнення податкових декларацій та користування електронними сервісами ДПС, щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, застосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій.
Для зручності платників та спрощення процедури декларування доходів громадянами, на вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для використання права на податкову знижку.
Одночасно повідомляємо, що ДПС розроблено мобільний застосунок «Моя податкова», який доступний громадянам та може бути завантажений на телефони як на платформі Android, так і iOS!
«Моя податкова» – простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів податкової служби громадянами, а також сплати податків з використанням запропонованих платіжних систем. Частина сервісів застосунку доступні без ідентифікації: перевірка чека, пошук акцизної марки, дані з реєстру платників ПДВ, єдиного податку. Інші сервіси доступні після ідентифікації будь-яким файловим КЕП або хмарним КЕП– ДіяПідпис, SmartID від Приватбанку та інші.
Крім того, на Лубенщині зареєстровано 5392 платника податків, в тому числі 1657 юридичних осіб та 3735 фізичних осіб-підприємців, якими за 4 місяці 2024 року подано податкової звітності в кількості 13414, з них 98,73% в електронному вигляді, або 13243.
Працівниками Лубенської ДПІ на постійній основі проводиться робота щодо переваг подачі звітності в електронному вигляді. Так, за січень-квітень залучено 1738 платників податків до подачі звітності засобами телекомунікаційного зв’язку, в тому числі 195 юридичних осіб, 1355 фізичних осіб-підприємців та 188 громадян.
Також видавали довідки про зміну реєстраційного номера облікової картки платника податків, приймали вхідну кореспонденцію, проводили роботу по взяттю на облік платників податків, платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, погоджували довідки-розрахунки про видачу коштів для виплати заробітної плати без перевірки сум сплати єдиного внеску. За січень-квітень для погодження довідки - розрахунку, щодо сплати єдиного внеску для установ банків звернулися 37 платників.
До послуг платників – комп’ютерна техніка, яка підключена до мережі Інтернет і дають змогу платникам, які отримали електронний цифровий підпис, формувати та передавати звітність в електронному вигляді. Для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.
Лубенська ДПІ ГУ ДПС у Полтавській області